Publicaciones

Ignacio Aguaded

Pérez Escoda, A., Aguaded Gómez, J. I., & Rodríguez Conde, M. J. (2016). Generación digital vs escuela analógica: competencias digitales en el currículum de la educación obligatoria. Digital Education Review, 30, 165-183

Aguaded, I. (2016). Precisamos de uma revolução educomunicativa para transformar o mundo. Comunicação & Educação, 21(2), 97-101.

Romero-Rodríguez, L. M., & Aguaded, I. (2017). Toward a taxonomy of newspaper information quality: An experimental model and test applied to Venezuela dimensions found in informat ion quality. Journalism, 18(10), 1327-1345.

Rosa García Ruiz

Pérez-Rodríguez, M.A,; Ramírez García, A. y García-Ruiz, R. (2015). Media Competence in Childhood Education Assessment the Level of Development in Spain. Universitas Psychologica , vol.14, n.2, pp.619-630.

García-Ruiz, R., Ramírez, A. & Rodríguez, M.M. (2014). Educación en alfabetización mediática para una nueva ciudadanía prosumidora. Comunicar, 43, 15-23. 

García-Ruiz, R., Castro, A.; Pérez-Rodríguez, M.A. (2016). Prosumer teachers for the development of media competency in the Spanish population. Media Literacy Journal, 1, 13-20.

Joan Ferrés Prats

Ferrés, J. Masanet, M-J. & Mateus, J-C. (2018). “Three paradoxes in the approach to Educational Technology in the Educations Studies of the Spanish Universities”. International Journal of Educational Technology in Higher Education. (Accepted. Pendent of publication)

Ferrés, J. & Masanet , M-J. (2017). “La eficacia comunicativa en la educación: potenciando las emociones y el relato”. Comunicar, 52, 134-153.

Ferrés, J. (2014). Las pantallas y el cerebro emocional. Barcelona: Gedisa.

Concepción Medrano

Martínez de Morentin, J. I., Cortés, A., Medrano, C.,  & Apodaca, P. (2014). Internet use and parental mediation: a cross-cultural study, Computers & Education, 70, 212-221.

Medrano, C.; Martínez de Morentin, J & Pindado, J. (2014). Identificación con los personajes y valores percibidos por los y las adolescentes.  Revista de Estudios de Juventud, 106, 31-48.

Ugalde. L;  Martínez de Morentin, J.I. & Medrano, C. (2017). Pautas de consumo televisivo en adolescentes de la era digital: un estudio transcultural. Comunicar, 50, 67-76.

Carmen Marta

Marta-Lazo, C.; Hergueta-Covacho, E., & Gabelas-Barroso, J. A. (2016). Applying Inter-methodological Concepts for Enhancing Media Literacy Competences. Journal of Universal Computer Science, Vol. 22. 1, pp. 37-54.

Marta-Lazo, C. & Gabelas-Barroso, J. A. (2016). Comunicación Digital: Un modelo basado en el Factor Relacional. Barcelona: UOC Press.

Marta-Lazo, C. & Grandío Pérez, M. M. (2013). “Análisis de la competencia audiovisual de la ciudadanía española en la dimensión de recepción y audiencia”. Comunicación y Sociedad, Vol. XXVI, Nº 2, pp. 114-130

Rosario Sádaba Chalezquer

Martínez de Morentin, J. I., Cortés, A., Medrano, C.,  & Apodaca, P. (2014). Internet use and parental mediation: a cross-cultural study, Computers & Education, 70, 212-221.

Medrano, C.; Martínez de Morentin, J & Pindado, J. (2014). Identificación con los personajes y valores percibidos por los y las adolescentes.  Revista de Estudios de Juventud, 106, 31-48.

Ugalde. L;  Martínez de Morentin, J.I. & Medrano, C. (2017). Pautas de consumo televisivo en adolescentes de la era digital: un estudio transcultural. Comunicar, 50, 67-76.

Miguel de Aguilera

de Aguilera, M. (2007). “Un enfoque en comunicación para la salud: Jóvenes, Estilos de Vida y Culturas del Riesgo”. Actas del 1er “World Congress On Communication for Development. Lessons, Challenges and the Way Forward”; The Communication Initiative, The Food and Agriculture Organisation of the United Nations and the World Bank. World Bank, Washington.     

de Aguilera, M. (2007). “Les modèles de la communication et leur objet d’étude ». Communication & Organisation, nº 30, 111-26.

Méndiz Noguero, A.; de Aguilera Moyano, M. & Borges Rey, E. (2011): “Actitudes y valoraciones de los jóvenes ante la TV móvil”. Comunicar 36; 77-85.

Josep Ballester

Ballester, J. & Ibarra, N. (2016). La educación lectora, literaria, mediática y el libro en la era digital. Revista Chilena de Literatura, 94, 147-171.

Ibarra, N. & Ballester, J. (2016). Booktrailer en Educación Infantil y Primaria: adquisición y desarrollo de las competencias comunicativas, digital y literaria a través de narrativas digitales. Digital Education Review, 30, 76-93.

Ibarra, N. & Ballester, J. (2018). Digital storytelling in teacher training: development of basic competences, creativity and multimodal literacy through book trailers. In Teaching language and teaching literature in virtual environments. Nueva York: Springer. (En prensa).

Agustin García Matilla

Roberto Aparici